Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ED72 z Polregio do naprawy głównej. Przewoźnik szuka wykonawców

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
15-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
14-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Polregio

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
ED72 z Polregio do naprawy głównej. Przewoźnik szuka wykonawców
Fot. Dariusz Żaruk, SM42.plElektryczny zespół trakcyjny ED72
Polregio poszukuje wykonawcy naprawy poziomu P5 wraz z modernizacją. Chodzi o siedem elektrycznych zespołów trakcyjnych ED72. Wszystkie mają być gotowe za blisko trzy lata.

Wymagany układ osi to: 2'2'+Bo'Bo'+ Bo'Bo'+2'2', a silniki trakcyjne powinny być asynchroniczne, z chłodzeniem powietrzem, o minimalnej mocy 250kVA. Sprzęg z kolei ma być automatyczny z możliwością sprzęgania elektrycznego, przy czym pojazd powinien być przystosowany do połączenia mechanicznego z pojazdem wyposażonym w sprzęg śrubowy.

Polregio wskazuje także, że zmodernizowane EZT-y powinny posiadać osiem par drzwi na każdej stronie pojazdu, po dwie w każdym członie. Oznacza to, że jednostki mają dalej pozostać czteroczłonowe. Typ drzwi to odskokowo-przesuwne. W jednej części składu, przy drzwiach z obu stron, ma zostać zamontowana winda, umożliwiająca wjazd do środka z peronów o wysokości od 300 do 1000 cm.

ED72 w Polregio. 8 miejsc na rowery i dwie toalety

Przestrzeń pasażerska ma być bezprzedziałowa, charakterystyczna dla klasy drugiej, z zastosowaniem wiatrołapów przy każdym z wejść do pojazdu. W środku będzie mogło podróżować 210 osób na siedząco, ale w specyfikacji nie ma ogólnej liczby pasażerów. W ramach tzw. przestrzeni wielofunkcyjnej ma znaleźć się 8 miejsc do przewozu rowerów (przewożone w pozycji wiszącej - pionowej) oraz 2 miejsca dla osób z niepełnosprawnością poruszających się na wózkach. Dla tej grupy pasażerów przeznaczona będzie też jedna z dwóch toalet.

Fotele pasażerskie mają być zaaranżowane w układzie 2+2 naprzeciwko siebie lub szeregowo, natomiast układ znany z metra może być zastosowany jedynie dla rozkładanych siedzeń. Przy czym przy tych pierwszych należy zastosować stolik zamocowany do ściany. Pozostałe siedzenia mają mieć zamontowany w oparciu rozkładany stolik oraz automatyczny wieszak. Pod nimi z kolei ma znaleźć się gniazdko elektryczne - dla pary foteli jedno podwójne gniazdko, dla foteli pojedynczych jedno.

We wnętrzu miejsce na biletomaty i kasowniki

EZT-y po modernizacji będą wyposażone w klimatyzację, wyświetlacze zewnętrzne i wewnętrzne Systemu Informacji Pasażerskiej oraz system zliczania pasażerów. Wszystkie siedem pojazdów na wyposażeniu będzie miało również automatyczne defibrylatory AED. W każdym ze skrajnych członów powinno znaleźć się odgrodzone od przestrzeni pasażerskiej i zamykane pomieszczenie dla dwóch osób z drużyny konduktorskiej.

Konstrukcja jednostek powinna umożliwiać jazdę wielokrotną do 2 połączonych jednostek tego samego typu lub z ED72Ac - z możliwością sterowania wszystkimi urządzeniami z jednej kabiny sterowniczej. Prędkość maksymalna została określona na 120 km/h. Wnętrze ma być również dostosowane do montażu biletomatów oraz kasowników. To ostatnie może oznaczać, że pojazdy będą kursować w regionach, gdzie możliwy jest przejazd na biletach komunikacji miejskiej. Takim jest Łódź czy Kraków.

Firmy zainteresowane modernizacją pociągów mogą składać swoje oferty do 9 grudnia. Jedynym i decydującym kryterium będzie zaproponowana cena usługi (100 proc.). Wszystkie siedem zmodernizowanych ED72 powinno trafić do przewoźnika do 31 marca 2027 roku.

Udana poprzednia modernizacja ED72

Warto wspomnieć, że Polregio posiada już jednostki ED72 po gruntowej modernizacji. Tę sześć lat temu wykonała PESA Mińsk Mazowiecki (d. Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego z Mińska Mazowieckiego), która jest częścią Grupy Pesa. Wówczas cena za modernizację jednego EZT wyniosła 9,99 mln zł netto.

Dzięki temu jednostki te stały się pierwszymi w Polsce pojazdami z innowacyjnymi ładowarkami indukcyjnymi zamontowanymi w stolikach. Ponadto zmodernizowane ED72 posiadały już klimatyzację oraz dużo wygodniejsze wnętrze. Dzięki gniazdom USB pojawił się dodatkowy sposób ładowania telefonów, a dla bezpieczeństwa podróżnych pojazdy zostały wyposażone w automatyczne defibrylatory zewnętrzne (AED).
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KPO odjeżdża Polregio. Jaki plan na zakup nowych pociągów?

Tabor i technika

KPO odjeżdża Polregio. Jaki plan na zakup nowych pociągów?

Jakub Rösler 12 listopada 2024

Polregio chce kupić nowe EZT i ogłasza szybkie konsultacje rynkowe

Tabor i technika

Polregio z przetargami na tabor używany

Tabor i technika

Polregio z przetargami na tabor używany

Jakub Rösler 29 października 2024

Jaki tabor dla nowego połączenia Bydgoszcz - Szczecin?

Tabor i technika

Jaki tabor dla nowego połączenia Bydgoszcz - Szczecin?

Daniel Siwak, Jakub Rösler 09 października 2024

Podkarpackie wstępnie deklaruje osiem pociągów do Sanoka!

Infrastruktura

Podkarpackie wstępnie deklaruje osiem pociągów do Sanoka!

Daniel Siwak, Michał Szymajda 03 października 2024

Zobacz również:

KPO odjeżdża Polregio. Jaki plan na zakup nowych pociągów?

Tabor i technika

KPO odjeżdża Polregio. Jaki plan na zakup nowych pociągów?

Jakub Rösler 12 listopada 2024

Polregio chce kupić nowe EZT i ogłasza szybkie konsultacje rynkowe

Tabor i technika

Polregio z przetargami na tabor używany

Tabor i technika

Polregio z przetargami na tabor używany

Jakub Rösler 29 października 2024

Jaki tabor dla nowego połączenia Bydgoszcz - Szczecin?

Tabor i technika

Jaki tabor dla nowego połączenia Bydgoszcz - Szczecin?

Daniel Siwak, Jakub Rösler 09 października 2024

Podkarpackie wstępnie deklaruje osiem pociągów do Sanoka!

Infrastruktura

Podkarpackie wstępnie deklaruje osiem pociągów do Sanoka!

Daniel Siwak, Michał Szymajda 03 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5